Ryhmäliikunta

Valittavanasi on yli 50 ryhmäliikuntatuntia | Nokia, Tampere

Kolmesti vuodessa uusiutuva ryhmäliikunta-aikataulumme sisältää tällä hetkellä useampia Les Mills -lajeja, Zumbaa sekä runsain mitoin omia tuntejamme, kuten Spinning, Kahvakuula, erilaiset Jooga-tunnit ja Pilates. Lue tuntikuvaukset sivun alaosasta.

Ryhmäliikuntatuntimme on jaettu elementteihin, jotta omanlaiset tunnit olisivat helpommin löydettävissä ja kynnys kokeilla uutta olisi mahdollisimman matala.

Lue tuntikuvaukset alta!

Varaa paikkasi tunneille »

Kysy tunneista tai jätä palautetta »

Elementit

Maa

Pohjan omalle terveydellesi luot Maa-elementin avulla. Nämä perusjumpat ovat juuri sinua varten. Yhdistä tunteja sinulle sopivalla tavalla tai valitse vain yksi ja aloita terveellinen elämä jo tänään!

Ilma

Pehmeät ja harmoniset lajit löydät Ilma-elementin alta. Tunneilla kehität kehonhallintaasi, liikkuvuuttasi sekä rentoutat mielesi. Rauhoittumisen kautta pystyt keskittymään arjessa paremmin.

Kivi

Oman kehosi kivijalkaa pääset kehittämään kivilajien parissa. Lihaskestävyyttä ja -voimaa saavutat osallistumalla harmaalla merkityille tunneille.

Metsä

Soljuvaa liikettä ja aerobista liikuntaa on luvassa Metsä-elementin alla. Lajeina on muun muassa BODY sekä EasySpin.

Tuli

Tule haastamaan itsesi oranssilla merkittyjen tuntien pariin. Tämän elementin alta löydät itsellesi haastetta fyysisesti sekä kaikki vauhdikkaat erikoislajimme.


Virtuaalitunnit

CMS-virtuaalitunneilla haluamme lisätä tuntitarjontaamme entisestään. Virtuaalituntimme heijastuvat salin valkokankaalle, ja tunnin ohjeistus tulee videolta. Saavuthan paikalle viisi (5) minuuttia ennen tunnin alkua. Valkokangas laskeutuu automaattisesti, kun tunti alkaa. Sinun tarvitsee vain kerätä tarvitsemasi välineet.

Muistathan, että virtuaalitunneilla harjoittelet aina omalla vastuullasi!


Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset

Maa »

Onnistumisia, terveyttä, iloa ja hyvää oloa meille kaikille.

Ladyt / Irmat ja Raimot
Ohjattu ryhmäliikuntatunti, jossa ohjaaja opastaa turvalliseen kuntosali- ja ryhmäliikuntaharjoitteluun.

Terve Selkä
Fysioterapeuttinen tunti niska-hartiaseudun ja keskivartalon liikkuvuuden sekä lihastasapainon parantamiseen ja ylläpitoon. Sopii kaikille, jotka haluavat pitää selkäongelmat poissa.

Ilma »

Pehmeys, keveys, rauhoittuminen, keskittyminen, rentous sekä levollinen mieli.

Lämpö Venyttely
Venyttelyssä lisäät liikkuvuutta ja edistät kehon palautumista muusta harjoittelusta. Venyttelyn avulla voit paremmin ja saat enemmän irti liikuntaharrastuksistasi. Tunti pidetään lämpösalissamme.

Pilates/Lämpö Pilates
Pilates-tekniikkaan perustuva ryhmäliikuntamuoto. Oikean suoritus- ja hengitystekniikan avulla vapautat kehosi kireyksistä ja vahvistat ryhtiä ylläpitäviä lihaksia.

Yin Yoga/Lämpö Yin Yoga
Dynaamisen lihastyön sijaan tunnilla tehdään kudoksia monipuolisesti huoltavia ja venyttäviä liikkeitä. Pitkäkestoisissa asennoissa viivytään useita minuutteja. Tunneilla antaudumme rauhalliseen, tasapainottavaan harjoitukseen. Yin Yoga sopii sekä aloittelijoille, että pidempään jooganneille.

Flow Yoga/Lämpö Flow Yoga
Flow jooga on dynaaminen tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengitystekniikan avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä, voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta.

SaunaYoga
Saunayogassa saunan mieto lämpö ja lempeät liikkeet purkavat yhdessä kehon jännitystiloja ja rentouttavat mieltä. Saunayoga-sarja kestää puoli tuntia ja tehdään istuen lauteilla noin 50-asteisen saunan lämmössä. Asennot vahvistavat keskivartalon ja jalkojen lihaksia. Lisäksi ne vilkastuttavat aineenvaihduntaa, vähentävät stressiä ja auttavat nukkumaan paremmin.

Saunayoga ei edellytä aikaisempaa kokemusta joogasta. HUOM. Ilmoittaudu SaunaYoga-tunneille etukäteen vastaanottoon (5 hlö/tunti). Sama henkilö voi osalistua viikossa yhdelle SaunaYoga-tunnille.

Les Mills BODYBALANCE
Joogaan, Tai Chi'n ja Pilatekseen perustuva rauhallinen ja nautinnollinen tunti. Voiman ja liikkuvuuden tehokas ja miellyttävä yhdistelmä. Ota hetki itsellesi ja nauti kehon ja mielen harmoniasta. Esimakua tunnista voit katsoa täällä »

Foam Roller
Foam Roller perustuu sidekudoksen hierontaan ja dynaamiseen liikuttamiseen. Voit laukaista ja avata kireitä lihaksia ja kalvoja, parantaa liikkuvuutta sekä nauttia kevyemmästä olosta.

Lady Mind
Tunnilla harjoitellaan läsnäoloa sekä tietoisuutta. Opit hallitsemaan stressiä, tuntemaan kehosi paremmin, pitämään huolta itsestäsi, parantamaan keskittymiskykyäsi sekä lisäämään tyytyväisyyttä ja onnellisuutta elämään.

Kivi »

Voimaa, sitkeyttä, vahvempi lihaksisto ja lihaksiston tuki.

Core Abs
Tällä kehonhallintatunnilla haastavat keskivartalon liikkeet takaavat poweria Coreen. Ota haaste vatsalihaksillesi vastaan ja osallistu Core ABS -tunnille!

CTC/Lady CTC
Cross Training Circuit - intensiivinen ja tehokas 45 min kiertoharjoittelu, jonka toiminnalliset liikkeet kehittävät kaikkia fyysisen kunnon ominaisuuksia.

Kahvakuula
Tehokasta vastusharjoittelua, jonka toiminnalliset liikkeet kehittävät fyysistä kuntoasi monipuolisesti. Kahvakuulan erityispiirre on sen soveltuvuus koko kehon liikkeisiin.

Les Mills BODYPUMP
Tehokas lihaskuntoa kehittävä tunti, jossa harjoitellaan kaikki suurimmat lihasryhmät levytankoa ja -painoja käyttäen. Painoja voit lisätä oman kunnon mukaan. Meno tunnilla näyttää hyvin pitkälti tältä »

Kiertoharjoittelu
Kiertoharjoittelu pidetään ryhmäliikuntasalissa. Tunti kehittää sekä kestävyyttä että lihaskuntoa, joten se on erinomainen kestävyyslajeja tukeva harjoitusmuoto. Tunti soveltuu myös painonpudottamiseen ja kiinteyttämiseen.

Metsä »

Selkeys, rytmikkyys, tuttu ja turvallinen, mukaansa tempaava, sykettä elämään.

LAVIS
LAVIS - eli lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba.

Muokkaus
Tehokas, pääasiassa lihaskuntoa kehittävä tunti. Muokkaus koostuu selkeästä alkulämmittelystä, koko kroppaa kuormittavasta lihaskunto-osiosta ja loppuvenyttelyistä. Mukaan otetaan usein myös välineitä tuomaan lisätehoa liikkeisiin.

EasySpin
Nimensä mukaisesti helppo jokaiselle sopiva tunti. Tunnin tavoite on polkea peruskestävyysalueella eli noin 50-70 % maksimista, mikä vastaa hengästymistasoltaan reipasta kävelyä tai kevyttä hölkkää. Sykevaihtelut ovat kohtuullisen pieniä, varsinaisia ”sykehuippuja” ei ole. 

Tästä tunnista (lähes) jokaisen tulisi selvitä vaipumatta epätoivoon! Kovakuntoisemman kannattaa ottaa tämä palauttavana harjoituksena. Tunti sopii kaikille.

Vatsa-Peppu-Muokkaus
Nimensä mukaisesti tehokas reisien, pakaroiden ja vatsan alueen kiinteytystunti. Tunti alkaa aerobisella osuudella kehoa lämmittäen ja jatkuu lihaskunto-osuudella. Loppuun palauttavat venytykset.

BailaMama
Treenaa rakkauslihaksesi kuntoon, polta rasvaa ja kiinteytä peppu, vatsa sekä käsivarret. BailaMama-tunnilla voit nauttia naisen tärkeimmän lihasryhmän, lantionpohjalihasten, supertreenistä. Hyvät lantionpohjalihakset lisäävät naisen seksuaalista nautintoa, tukevat ryhtiä sekä lisäävät virtsanpidätyskykyä.

Tuli »

Haasteetta, energiaa, vauhdin huumaa sekä menoa ja meininkiä vaativan liikkujan makuun.

Les Mills SH'BAM
Yksinkertaiset ja kuuman trendikkäät tanssiaskeleet tekevät Sh'bam-tunnista täydellisen tavan kohottaa kuntoa. Liikkeitäsi tahdittavat listahitit, yökerhojen suosikit, klassikkokappaleiden remix-versiot ja modernit latinorytmit. Les Millsin oman näytevideon voi katsoa täältä »

HIIT
Supertreeni, joka kohottaa kuntoa, polttaa rasvaa tehokkaasti sekä parantaa insuliiniherkkyyttä yhtä hyvin kuin pituudeltaan kaksinkertainen aerobinen treeni. Tunti koostuu alkulämmittelystä, lyhyistä intervalliosuuksista sekä crossfit-tyylisestä treenistä.

Zumba
Zumba on kaloreita kuluttava tanssitunti, joka on yhtä aikaa tehokasta ja hauskaa! Zumban kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous yhdistettynä mukaansa tempaaviin latinorytmeihin.

Les Mills BODYCOMBAT
Tunnilla haastat kuvitellun vastustajasi mukaansatempaavan musiikin tahdissa ja eri kamppailulajien (karaten, taekwondon, kung fun, kickboxingin ja muay thain) tekniikoita hyödyntäen. Unleash Your Inner Warrior! Kurkista Les Millsin oma näytevideo tästä »

Les Mills BODYSTEP
Moderni step-tunti joka pursuaa atleettisuutta, energisyyttä ja iloa. Tunnilla askelletaan laudalle, jonka korkeus on säädettävissä oman kunnon mukaan. Bodystep kehittää aerobista kuntoa, koordinaatiokykyä ja erityisesti jalkojen lihasvoimaa ja -kestävyyttä. Esittelyvideon tunnin sisällöstä voit katsoa täällä »

RasvanpolttoSpin
Tällä tunnilla pyritään pitämään sykkeet vauhtikestävyysalueella eli noin 70-85 % maksimista, mikä vastaa hengästymistasoltaan reipasta hölkkää eli hengästyminen on huomattavaa. Tunti sisältää loivia sykevaihteluita. Välillä saa tuntua todella raskaalta, mutta ei tunnilla ei tule ”verenmaku suuhun”-fiilistä.

IntervalSpin
Tunti on rankka ja syke vaihtelee käyden välillä maksimikestävyysalueella (yli 85 % maksimista) ja palautuen taas vauhtikestävyysalueelle (70-85 % maksimista) tai peruskestävyysalueelle (50-70 % maksimista). Tunti vastaa juoksulenkillä tehtäviä mäkivetoja tai satasen kiihdytyksiä. Sykepiikit ovat teräviä ja korkeita, joiden vastapainona aina palautellaan.

Shape & Go
Tunti on suunnattu henkilöille, jotka haluavat saada 45 minuutissa aikaiseksi tehokkaan, mutta samalla hauskan kokovartalotreenin. Se sopii niin kiinteytystä kuin kunnon kohotusta hakeville. Samalla tunnin sisällön voi tehdä monella vaikeusasteella, joten se tarjoaa kovaa tehoa myös sitä hakeville. Shape&Go tarjoaa hauskuutta ja haastetta sekä vasta-aloittelijalle, että jo pidempään treenanneelle.

Virtuaalitunnit »

CMS Power Body (kivi)
Todellinen lihaskuntotunti. Lyhyen ja helpon lämmittelyn jälkeen suoritetaan painoilla ja tangolla tehokas kolmen liikkeen sarja. Välissä nostetaan sykettä perusliikkeiden avulla tai haastavilla yhdistelmäliikkeillä. Tunnilla tehdään 3 edellämainittua erilaista patteria. Tällä tunnilla haastat itsesi!

CMS Core ABS (kivi)
Tällä kehonhallintatunnilla haastavat keskivartalon liikkeet takaavat tiukkaakin tiukemaan coren. Ota haaste vastaan ja osallistu CMS Core ABS-tunnille.

CMS Kuntojumppa (metsä)
Erittäin helppo ja hauska tunti. Tunti sopii kaikenikäisille ja -kokoisille sekä naisille että miehille. Tähän tuntiin kuuluu helpot askeleet eikä lainkaan hyppelyitä. Jokainen osallistuja voi tehdä liikkeet omaan tahtiin.

CMS Venytellen vetreäksi (ilma)
Koko kehon lihaksistoa palauttava ja rentouttava lihashuoltotunti. Keskipitkien ja pitkien venytysten tuloksena ryhti oikenee sekä lihasten suorituskyky palautuu ja vähitellen kasvaa lihaskireyksien hellittäessä.

Kahvakuula (kivi)
Kahvakuulatunti on lihaskuntotunti, jolla harjoitellaan kehoa hyvin monipuolisesti. Muun muassa voimasi, kehonhallintasi ja liikkuvuutesi kehittyvät tällä tunnilla.

CMS Boot Camp (tuli)
CMS Bootcamp on sinulle, joka kaipaat tuloksia, nopeaa treeniä, etkä pelkää haastaa itseäsi. Ohjaajan tehtävänä tällä tunnilla on piiskata sinusta kaikki irti perusliikkeitä suorittaen. Bootcamp haastaa liikkujan antamaan itsestään kerta kerran jälkeen enemmän. Uskallatko sinä ottaa haasteen vastaan?

CMS Fever (tuli)
Haluatko arkeesi jotain uutta, kokemalla hyvää oloa ja iloa liikunnan parissa? Fever on helppo ja hauska tanssitunti, jossa hiki lentää ja naurulihaksia koetellaan. Anna lahkeiden lepattaa muun muassa musikaaliteemojen, discon, afron, lattareiden ja jazzin tahdittamana!

CMS Core (metsä)
Tule haastamaan keskivartalosi ja kehittämään kehonhallintaa! Tunnilla opit kannattelemaan vartaloasi ryhdikkäästi, parannat tasapainoa sekä kehon yleistä hallintaa. Keskivartalon pinnallisten ja syvien lihasten harjoittamista voidaan suositella naisille ja miehille ikään tai kuntoon katsomatta.

Yoga (ilma)
Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa ja hallintaa lisäävä harjoitus. Asentojen ylläpitäminen vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla.