Kurssitarjonta

Kurssit sisältävät 8 kertaa ja kurssin hinta on 79 €

(Jäsenhinta 29 € ja PLUS-jäsenille ei eri kurssimaksua)
ILMOITTAUDU MUKAAN VASTAANOTOSSA TAI PUHELIMITSE (Tampere 03 213 1643 tai Nokia 050 5982 444)
Kurssi-ilmoittautuminen on sitova. Peruuttamatta jääneestä ilmoittautumisesta peritään 29 € kurssimaksu. Peruutus tehtävä viimeistään 7 vuorokautta ennen kurssin alkua.

JOOGAKURSSI

Tiistaisin 8.1.-26.2. klo 16.30-17.30 (TAMPERE)

Voimajalat, aurinkotervehdykset, pranayama, asana... Mitä ne tarkoittavat? Kaikki selviää kurssilla ja pääset syvemmin perille tekniikoista ja joogan vaikutuksista kehoon ja mieleen. Kurssilla opit tuntemaan paremmin omaa kehoasi ja keskittymään itseesi. Kurssi sopii vasta-alkajille, mutta myös jo joogaa harrastaneille. Namaste!

Ohjajana joogaopettaja Siina Uotila

KUNTOSALIHARJOITTELUN ALKEET

Keskiviikkoisin 9.1.-27.2. klo 19.00-20.00 (TAMPERE)
Keskiviikkoisin 16.1.-6.3. klo 18.00-19.00 (NOKIA)

Podetko kuntosalikammoa tai tuntuuko kuntosaliharjoittelun aloittaminen muuten vain vaikealta? Onko lihaskunnon parantaminen tai sen ylläpito ajankohtaista? Jos vastasit kyllä, on tämä kuntosalikurssi tarkoitettu juuri sinulle! Kurssin tavoitteena on perehtyä kuntosalilaitteiden käyttöön ja harjoittelun perusteisiin.

Ohjaajana Tampereella Emmi Juhala ja Nokialla Mia Niska

BEACH VOLLEY -KURSSI

Sunnuntaisin 13.1.-3.3. klo 16.30-18 (NOKIA)

Tervetuloa hikoilemaan hiekalle Mouhijärven beach volley -halliin! Tämä suosittu palloilulaji tarjoaa rennon yhdessäolon ja hauskanpidon lisäksi tehokkaita sunnuntai-illan treenejä! Kurssi soveltuu vasta-alkajille ja myös jo vähän peliä pelanneille. 1,5 h harjoitukset sisältävät alkulämmittelyn, tekniikkaopetuksen ja peliosuuden.

Muista kursseista poiketen kurssin hinta kaikille 79 €.

Ohjaajana Jukka Heinola

PAINONPUDOTUSKURSSI 

Maanantaisin 14.1.-4.3. klo 18.45-19.45 (NOKIA)
Tiistaisin 15.1.-5.3. klo 17.35-18.35 (TAMPERE)
Tiistaisin 15.1.-5.3. klo 18.15-19.15 (NOKIA)

Tämä kurssi on lähtölaukaus kohti tavoitteita ja tuloksia! Painonhallintapienryhmässä asetetaan henkilökohtainen tavoite, jota kohti jokainen lähtee kulkemaan annettujen liikunta- ja ravitsemusohjeiden mukaisesti. Motivaatiota lisäävät hauskat ja hikiset yhteistreenit kerran viikossa. Olethan mukana!

Ohjaajana Piia Kontiola-Luode ja Ida Harju

ÄIJÄKURSSI

Tiistaisin 15.1.-5.3. klo 10.30-11.30 (TAMPERE)

Äijäkurssi on matalan kynnyksen kurssi kaikille miehille, jotka ovat kiinnostuneita aloittamaan tai palaamaan liikunnan pariin. Kurssin aikana kokeillaan eri tapoja liikkua ja kohotetaan kuntoa askel askeleelta vaihtelevien harjoitteiden avulla.

Ohjaajana Maria Väänänen

PILATES-ALKEISKURSSI

Keskiviikkoisin 23.1.-13.3. klo 17.00-18.00 (TAMPERE)
Maanantaisin 11.2.-1.4. klo 16.30-17.30 (TAMPERE) HUOM! ENÄÄ MUUTAMA VAPAA PAIKKA, OLE NOPEA!

Pilates parantaa ja ylläpitää ryhtiä ylläpitäviä lihaksia, ehkäisee selkä- ja hartiakivuilta ja parantaa kehonhallintaa ja -tuntemusta. Pilateksen alkeiskurssilla luodaan pohja pilatesharjoittelulle opettelemalla pilateksessa tarvittavat perustekniikat ja etsimällä niihen tarvittavat lihakset vaihe vaiheelta. Pilateksen avulla saat itsellesi tasapainoisen ja vahvan lihaksiston, sekä joustavat nivelet ja lihakset. Kurssi sopii kelle tahansa pilateksesta kiinnostuneelle lähtötasosta huolimatta.

Ohjaajana fysioterapeutti Roosa Keteli

KEHONHUOLTOKURSSI

Torstaisin 31.1.-21.3. klo 18.30-19.30 (NOKIA)
Tiistaisin 26.3.-14.5. klo 7.00-8.00 (NOKIA)

Kehonhuolto on äärimmäisen tärkeää palautumisen ja hyvinvoinnin kannalta! Nimensä mukaisesti tällä kurssilla huolletaan kehoa sekä mieltä erilaisiin lajeihin, metodeihin ja välineisiin tutustuen. Vaihtuvilla tunneilla keskitytään liikkuvuuteen, liikehallintaan, kehon linjauksiin ja tukilihasten vahvistamiseen.  

Ohjaajana Erika Laitila

MINDFULNESS-KURSSI

Maanantaisin 4.2.-25.3. KLO 19.20-20.20 (TAMPERE)

Tule opettelemaan läsnäoloa! Kun ymmärrät, mitä läsnäolo tarkoittaa arjessa, voit hyödyntää taitoja kohti parempaa arkea.

Harjoituksilla opetellaan:

  • miten helpottaa ja hallita stressiä
    miten olla läsnä tässä hetkessä
    tuntemaan kehosi paremmin sekä pitämään huolta itsestäsi
    parantamaan keskittymiskykyäsi
    lisäämään tyytyväisyyttä ja onnellisuutta elämässäsi

Ohjaajana Mindfulness -ohjaaja Helena Toivonen

KEHONPAINOHARJOITTELU TUTUKSI

Tiistaisin 5.2.-26.3. klo 17.50-18.50 (NOKIA)

Kurssilla opit voimaa ja taitoa vaativia liikkeitä, jotka suoritetaan oman kehon painolla. Kehonpainoharjoittelu tarjoaa haastetta niin aloittelijoille kuin kokeneillekin lihaskuntoliikkujille. Jokaisesta liikkeestä on olemassa helpotettuja versioita sekä haastavampia variaatioita. Kehonpainoharjoittelu on erinomaista vastapainoa kuntosaliharjoittelulle, koska se kehittää voiman ohella kehon koordinatiota, tasapainoa ja liikkuvuutta.

Ohjaajana Mia Niska

TUOLIJUMPPA-KURSSI

Torstaisin 7.2.-28.3. klo 12.00-12.45 (TAMPERE)
Tiistaisin 12.2.-2.4. klo 11.00-11.45 (NOKIA)

Tuolijumppakurssi sopii sinulle, joka haluat osallistua ryhmäliikuntaan, mutta koet perinteiset tunnit liian haastaviksi. Tällä tunnilla vahvistat sydäntä, lihaksia ja tasapainoa. Helpot liikkeet tehdään nostalgisen musiikin tahdissa ja ammattilaisen turvallisessa ohjauksessa. Kurssi soveltuu kaikenikäisille!

Ohjaajana Tampereella Siina Uotila ja Nokialla Mari Heinola

LIIKKUVUUDELLA VOIMAA

Torstaisin 7.3.-25.4. klo 18.40-19.40 (TAMPERE)

Paljonko liikkuvuudella saadaan lisättyä voimantuottoa? Mitä tarkoittaa dynaaminen venyttely? Kurssilla opitaan venyttelemään järkevästi, eri tekniikoilla paria tai apuvälinettä hyödyntäen, ja tutustutaan siihen, miten parempi liikkuvuus lisää voimantuottoa. Kurssi soveltuu kaikille, jotka haluavat saada liikkuvuustreenistään kaiken irti!

Ohjaajana Ida Harju

KIINTEYDY KESÄKSI

Maanantaisin 11.3.-29.4. klo 18.45-19.45 (NOKIA) TÄYNNÄ!

Tällä kurssilla laitetaan kroppa tavoitekuntoon! Oikeanlaisen treenin  ja ruokavalion yhdistelmällä keho kiinteytyy ja lihakset piirtyvät esiin. Tärkeintä on, että hyvä olo näkyy ja tuntuu!

Ohjaajana Piia Kontiola-Luode

PILATES-JATKOKURSSI

Keskiviikkoisin 27.3.-15.5. klo 17.00-18.00 (TAMPERE) TÄYNNÄ!
Maanantaisin 8.4.-27.5. klo 18.45-19.45 (TAMPERE)

Pilateksen jatkokurssilla siirrytään pilateksen perusasioista haastavampiin liikesarjoihin ja asentoihin. Tämä kurssi sopii sinulle, jos sinulla on jo jonkin verran aikaisempaa kokemusta pilatesharjoittelusta, ja haluat laajentaa ja monipuolistaa pilates-taitojasi. Tämä kurssi on myös oiva jatkumo pilateksen alkeet-kurssin käyneille.

Ohjaajana fysioterapeutti Roosa Keteli

KUNTOSALIHARJOITTELUN JATKOKURSSI

Keskiviikkoisin 13.3.-8.4. klo 19.00-20.00 (TAMPERE)
Keskiviikkoisin 13.3.-8.4. klo 18.00-19.00 (NOKIA)

Kurssi soveltuu salilla jo jonkin aikaa treenanneille tai alkeiskurssin jatkoksi. Jatkokurssilla syvennetään kuntosaliharjoitteluun liittyvää tietämystä, tutustutaan ryhmän toiveiden mukaan muun muassa eristäviin liikkeisiin, erikoistekniikoihin, kuntosaliohjelman jaotteluun ja viedään kuntosaliharjoittelu seuraavalle tasolle!

Ohjaajana Tampereella Emmi Juhala ja Nokialla Mia Niska

JUOKSUKURSSI

Tiistaisin 2.4.-21.5. klo 17.50-18.50 (NOKIA)

Juoksukurssilla harjoitellaan ja hiotaan juoksutekniikkaa sekä tehdään monipuolisesti erilaisia juoksua tukevia harjoitteita. Aikaisempaa juoksukokemusta ei tarvita, sillä kurssilla edetään omaan tahtiin. Myös kokeneemmatkin juoksijat ovat tervetulleita! Jotta on tavoite mitä kohti treenata, kurssin lopuksi juostaan yhdessä Liikuntamaailman oma minimaraton 10 km!

Ohjaajana Mia Niska

KIVUTON KEHO

Torstaisin 24.1.-14.3. klo 10-11 (NOKIA)
Maanantaisin 29.4.-17.6. klo 16.30-17.30 (TAMPERE)

Kivuton Keho -kurssin tavoitteena on vähentää ja ennaltaehkäistä yleisiä vaivoja kuten esimerkiksi selän tai niska-hartiaseudun kipuja. Fysioterapeutin monipuolisilla harjoitteilla opit löytämään hyvän ryhtisi ja näin vältyt lihasten ja nivelten ylikuormitukselta.

Ohjaajana Nokialla fysioterapeutti Mari Heinola ja Tampereella fysioterapeutti Roosa Keteli