Kurssitarjonta

 
Kurssien hinnat

8 kerran kurssit 82 €
(Liikuntamaailman jäsenet 36 € / Gold Member, PLUS- ja LadyLine-jäsen 0 €)
6 kerran kurssit 61,50 €
(Liikuntamaailman jäsenet 29,50 € / Gold Member, PLUS- ja LadyLine-jäsen 0 €)
4 kerran kurssit 41 €
(Liikuntamaailman jäsenet 23 € / Gold Member, PLUS- ja LadyLine-jäsen 0 €)

Workshopien hinnat löydät kuvauksen alta!

Ilmoittaudu mukaan vastaanotossa, p. 03 213 1640 (Tampere) & 050 598 2444 (Nokia) tai sähköpostilla tampere(at)liikuntamaailma.fi & nokia(at)liikuntamaailma.fi

MARRASKUU 2019

INTENSIIVIKURSSI: PalautumisohjelmaPRO™ UUTTA!
1.11. alkaen perjantaisin klo 15.30–17 (4 kertaa) TAMPERE

HUOM! Hinnat: PLUS-, Gold Member ja LadyLine-jäsen 0 €, Liikuntamaailman jäsenet 29,50 €, muut 61,50 € (kesto 90 min/kerta)

Palautumisohjelmat ovat suomalainen innovaatio palautumisen aktiiviseksi malliksi. Ohjelmat ovat 1,5 h mittaisia kokonaisuuksia, joissa haetaan stressin purkua ja palautumista liikkeen avulla.

Ohjelmat sisältävät aktiivista lempeää liikettä silmät suljettuina, jolloin pääset keskittymään vain omaan itseesi. Haemme myös kevyttä, lihasjännityksiä purkavaa värinää ja lopuksi teemme sanallisen rentoutuksen vilttien alla pötkötellen. Ohjelmat vahvistavat keho-mieliyhteyttä, rauhoittavat mieltä ja kehoa sekä auttavat palautumaan arjen haasteista. Monet myös nukkuvat paremmin ohjelman tekemisen jälkeen. Ohjelmat sopivat erinomaisesti rentoutumishetkeksi arjen keskelle!

Ohjaajana: Katri Inkinen, ravintovalmentaja ja personal trainer, www.hyvaoloilona.fi

KYYKKYVARIAATIOT-WORKSHOP UUTTA!
Perjantaina 8.11 klo 16.30-18.30 (Tampere)

Opi kyykkäämään tehokkaasti!

Personal trainer Emmi Juhalan workshopissa opetellaan huolellisesti kyykyn tekniikkaa, sekä käydään läpi kyykkäämisen eri tyylejä. Workshopista saat tekniikkavinkkejä ja opit suorittamaan kyykyn tehokkaasti ja turvallisesti. Tämä workshop sopii sinulle, jolla on jo jonkin verran treenitaustaa ja haluat saada enemmän irti jalkojen kuningasliikkeestä.

Hinnat: 20 e (Liikuntamaailman jäsenet 5 e, Gold Member, PLUS- ja LadyLine 0 e)

INTENSIIVIKURSSI: MERIDIAANIRENTOUTUS
14.11. alkaen torstaisin klo 18.40 (HUOM! 6 kertaa) TAMPERE

Meridiaanirentoutus yhdistelee itämaisen perinteen erilaisia terveen elämän ja hyvinvoinnin filosofioita. Meridiaanirentoutus-kurssilla avataan kehon omaa energiaa ja tasapainotetaan sitä. Liikkeet ovat helppoja ja ne sopivat kaiken ikäisille ja tasoisille liikkujille. Kurssin pääteemoja ovat selän ongelmat, keuhkot ja hengittäminen, niska-hartia seudun ongelmat, mielen tasapaino ja hyvinvoiva vatsa. Jokaisen tunnin lopuksi tehdään käsiteltyyn teemaan sopiva lyhyt rentoutushetki.

Ohjaajana Anne Lehtonen. Anne on koulutukseltaan sairaanhoitaja, lymfaterapeutti sekä diplomishiatsu- ja akupainantaterapeutti. Lisäksi Anne opiskelee kiinalaista lääketiedettä ja akupunktiota sekä tekee ahkerasti Qigong-ohjaajan opintoja.

INTENSIIVIKURSSI: KEHONHUOLTOKURSSI
18.11. alkaen maanantaisin klo 17.35 (4 kertaa) NOKIA

Kehonhuolto on äärimmäisen tärkeää palautumisen ja hyvinvoinnin kannalta! Nimensä mukaisesti tällä kurssilla huolletaan kehoa sekä mieltä erilaisiin lajeihin, metodeihin ja välineisiin tutustuen. Vaihtuvilla tunneilla keskitytään liikkuvuuteen, liikehallintaan, kehon linjauksiin ja tukilihasten vahvistamiseen.

Ohjaajana Erika Laitila.

INTENSIIVIKURSSI: ÄITIYSJOOGA
20.11. alkaen keskiviikkoisin klo 12.15 (4 kertaa) TAMPERE

21.11. alkaen torstaisin klo 12.00 (4 kertaa) NOKIA

Äitiysjooga sopii sekä raskaana oleville että synnyttäneille! Äitiysjooga on turvallinen tapa ylläpitää kehon voimaa, liikkuvuutta ja tasapainoa. Kurssilla harjoitamme lantionpohjan lihaksia jotta keho valmistautuu synnytykseen tai vastavuoroisesti palautuu synnytyksestä. Opimme hengittämään, keskittymään, rentoutumaan sekä vahvistamme kehon ja mielen yhteyttä.

Äitiysjooga on lempeää ja sopii kaikille naisille, niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin joogan ystävälle. Synnytyksen jälkeen osallistuessasi kurssille, otathan huomioon toipumisajan ja ilmoittaudut kurssille vasta jälkitarkastuksen jälkeen. Näin palautuminen synnytyksestä voi alkaa turvallisesti.

Joogatunnit auttavat kehon palautumista syvän hengityksen sekä pienten, rauhallisten liikkeitten avulla. Ryhmiin ovat tervetulleita mukaan myös vauvat äidin jälkitarkastuksen jälkeen aina 9kk ikään asti.

Ohjaajana joogaopettaja ja äitiysliikunnan ohjaaja Siina Uotila

WORKSHOP: RATSASTAJAN OHEISHARJOITTELU
Lauantaina 23.11. klo 13-16.30 (Tampere)

Jotta ratsastaja pystyy hallitsemaan kehonsa, vaatii se ratsastajalta hyvää kuntoa, voimaa, liikkuvuutta, mutta myös rentoutta. Workshopissa käymme läpi ratsastusta tukevia lihaskunto-, tasapaino- ja liikkuvuusharjoitteita. Erityshuomion annamme keskivartalon syville lihaksille ja hengitykselle.

-Ratsastajan aerobinen kunto
-Keskivartalon syvät lihakset ja hengitys
-Lapatuki ja sen vaikutus ratsastukseen
-Tasapainoharjoitteet
-Liikkuvuusharjoitteet
-Lihaskuntoharjoitteet

Tästä workshopista saat kattavat eväät kehittää oman kuntosi eri osa-alueita ja kehittyä sitä kautta paremmaksi ratsastajaksi. Kurssi sopii niin aloittelijoille kuin jo pidempään ratsastaneille.

Ohjaajana Siina Uotila
Liikuntaneuvoja, Joogaopettaja, Pilatesohjaaja, Koulutettu hieroja.
Ratsastusta harrastanut enemmän ja vähemmän tosissaan 26 vuotta.

Workshopin hinta 45€, Lempi Racing Teamin ja Liikuntamaailman jäsenet 40€.

HUOM peruutusehdot!
Osallistuminen peruutettava viimeistään 48h ennen workshopin alkua. Myöhemmin peruutetut tai peruuttamattomat ilmoittautumiset laskutetaan.
Peruutukset voi ilmoittaa siina.uotila@liikuntamaailma.fi

Annan mielelläni lisätietoja workshopista siina.uotila@liikuntamaailma.fi

PIENRYHMÄ: HYPOPRESSIVE UUTTA!

Pienryhmä kokoontuu kolme kertaa, maksimissaan 6 osallistujaa.

NOKIALLA maanantaisin 25.11., 2.12., 9.12. klo 18.40-19.40
TAMPEREELLA tiistaisin 26.11., 3.12. ja 10.12. klo 18.40-19.40

Hypopressive muokkaa tehokkaasti keskivartalon lihaksistoa! Hypopressive-termi viittaa alipaineeseen. Tekniikka koostuu hengitys- ja asentoharjoituksista, jotka vähentävät lantionpohjaan ja selkärankaan kohdistuvaa painetta ja stimuloivat lantionpohjan ja core-lihaksiston refleksinomaista aktivoitumista. Hypopressiven avulla voit saada helpotusta esim. selkäkipuihin, virtsankarkailuun sekä muihin lantionpohjan vaivoihin. Hypopressive-harjoitukset ovat myös erinomainen tapa palautua kovatehoisesta harjoittelusta. Harjoittelu parantaa ryhtiä, lisää liikkuvuutta, kaventaa vyötäröä ja lisää hengityskapasiteettia. Alunperin tekniikka on kehitetty osaksi synnytyksen jälkeistä kuntoutusta. Sopii sekä miehille että naisille!

Esteitä Hypopressive-harjoittelulle ovat korkea verenpaine, sydänsairaus ja raskaus.

Tekniikan hyötyjä:
• erilaisten vaivojen ennaltaehkäisy ja kuntoutus (mm. laskeuma, virtsankarkailu, erkauma)
• aineenvaihdunnan ja verenkierron paraneminen
• ruoansulatusvaivojen kuten ummetus helpottaminen
• hengitystekniikan paraneminen
• ryhdin paraneminen
• liikkuvuuden lisääntyminen
• synnytyksestä palautuminen
• kehon valmistaminen raskauteen
• seksuaalisen ja urheilullisen suorituskyvyn paraneminen
• kehon palautuminen kovatehoisen urheilun jälkeen
Ohjaajana Suvi-Maria Helin, Hypopressives Trainer, Pilates instructor

HUOM! Pienryhmän hinnat: Liikuntamaailman jäsenet 78 € (26 €/kerta), muut 80 €
Lue lisää hypopressive-tekniikasta: http://hypopressive.fi