Kesätreeniä! - Blogi

14.05.2019

Kesä tulee ja treenit jatkuu!

Kesä lähestyy, ilmat lämpenevät ja mahdolliset lomat alkavat kolkuttelemaan oven takana. Miksi silloin joillekkin meistä käy niin, että sali treenaaminen jää vähäiselle?
Todellakin on hienoa ja täytyykin nauttia mahdollisimman erilaisista liikuntamuodoista esimerkiksi ulkona, mutta jos käyt treenailemassa salilla vuoden muina ajankohtina niin miksipä et kesällä :)

Kuntosalilla treenaaminen on yksi helpoimmista tavoista treenata. Voit rakentaa viikon treenisuunnitelman omien aikataulujen ympärille tai voit sisällyttää ryhmäliikuntatunnit omaan aikatauluusi.

Sali rutiineista ja lihaskuntoharjoittelusta kannattaa pitää kiinni myös kesällä. Arjen askareet sujuvat, sekä saat tuettua ja kehitettyä muita liikuntamuotoja. Lihasvoiman treenaus ja ylläpito parantaa suorituksia myös kuntosalin ulkopuolella.

Muista, että saliharjoituksen ei tarvitse kestää montaa tuntia! Tulet salille, teet vaikka tehokkaan 30min – 45min treenin! Mieli ja keho kiittää.
Syksyllä aloittaminen tai treenaamisen jatkaminen ei tunnu silloin vastenmieliseltä tai raskaalta.

Tämä myös tarkoittaa sitä, että voit nauttia kesästä, jäätelöstä ja grillauksesta hyvällä omatunnolla! 😊

Mia Niska
Liikuntamaailma- Personal Trainer