Arkiaktiivisuus kunniaan!!

02.07.2019

Työpäivä koneella tai toimistossa, autolla paikasta toiseen, vapaa-ajasta iso osa kuluu puhelinta selaten ja televiosio + sohva komboa tietenkään unohtamatta! Tämä on varmasti harmillisen monelle realistinen kuvaelma peruspäivästä. Tähän vielä lisäksi kaikesta arkisesta on tehty mahdollsiimman vähän rasittavaa ja aikaavievää; helposti käveltävätkin matkat voi taittaa sähköpotkulaudalla, kauppaostokset voi tehdä etänä, Wolt ja Foodora kuljettavat ruuan kotiovelle ja itse imuroivia imurimiakin taitaa olla markkinoilla.

Meille on luotu jalat ja kädet, joiden avulla liikkua ja toimia, joten käyttäkäämme niitä! Päivittäiseen energiankulutukseen vaikuttaa yllättävänkin paljon juurikin arkiaktiivisuus. Arkiaktiivisuus on asia, jota olisi mielestäni hyvä kuulua jokaisen elämään, ilman sen suurempia mietintöjä, että ”harrastan liikuntaa tai fyysistä tekemsitä”. Treenaaminen ja kuntoilu on sitten erikseen siihen päälle (mitä tietysti suosittelen kaikille), arkiaktiivisuudella tarkoitan kävellen kulkemista paikasta toiseen, kotitöitä, lasten kanssa leikkimistä, kauppaostosten tekoa..kaikkea tavallista elämään kuuluvaa. Nykyään tuntuu, että kaikesta kuitenkin pitäisi saada mahdollisimman helppoa, vaivatonta ja fyysisesti vähän rasittavaa. Kun nyt tekee siinä mielessä elämästään liian helppoa. tekee siitä tulevaisuudessa vain vaikeampaa. Yhä nuorempana tai ainakin ennen pitkää alkaa jokapaikkaa kolottaa ja vanhemmiten toimintakyky heikkenee vain aikaisemmin.

Itseäni ei tulla varmastikaan sähköpotkulaudan päällä näkemään; jos tulee niin kiire etten ehdi kävellen, niin sitten juoksen. Ja jos en ehdi sitenkään ja on joku ihan tulipalokiire, niin otan sitten vaikka taksin ☺ Siihen menevä rahasumma ainakin varmasti motivoi olemaan paremmin ajoissa!
Elämässä kannattaa pitää siihen kuuluvaa luonnollista toimintaa mukana, joka päivä! Silloin myös olo on oikeasti parempi, hartiakolotuksetkin vähenee, eikä painoakaan pääse niin helposti liiaksi kertymään kulutuksen ollessa korkeampi.

Aktiivista ja eloisaa kesää kaikille! <3

-Emmi-

Poikkeusaukioloajat 17.5.-18.5.

16.05.2019

VASTAANOTON POIKKEUSAUKIOLOAJAT 17.-18.5.

Henkilökunnan työhyvinvointipäivän vuoksi vastaanoton aukioloajoissa on muutoksia:

Perjantai 17.5. Vastaanotto avoinna klo 8.00–12.00
Lauantai 18.5. Vastaanotto SULJETTU

Nokian toimipisteen vastaanotto on normaalisti auki sunnuntaina 19.5. klo 12-18.

Ryhmäliikuntatunnit ovat normaalisti molempina päivinä ja kulku ovesta jäsenkortilla klo 5.00–23.00

Pahoittelut mahdollisesta haitasta ja nähdään taas ensi viikolla! 

Kesätreeniä! - Blogi

14.05.2019

Kesä tulee ja treenit jatkuu!

Kesä lähestyy, ilmat lämpenevät ja mahdolliset lomat alkavat kolkuttelemaan oven takana. Miksi silloin joillekkin meistä käy niin, että sali treenaaminen jää vähäiselle?
Todellakin on hienoa ja täytyykin nauttia mahdollisimman erilaisista liikuntamuodoista esimerkiksi ulkona, mutta jos käyt treenailemassa salilla vuoden muina ajankohtina niin miksipä et kesällä :)

Kuntosalilla treenaaminen on yksi helpoimmista tavoista treenata. Voit rakentaa viikon treenisuunnitelman omien aikataulujen ympärille tai voit sisällyttää ryhmäliikuntatunnit omaan aikatauluusi.

Sali rutiineista ja lihaskuntoharjoittelusta kannattaa pitää kiinni myös kesällä. Arjen askareet sujuvat, sekä saat tuettua ja kehitettyä muita liikuntamuotoja. Lihasvoiman treenaus ja ylläpito parantaa suorituksia myös kuntosalin ulkopuolella.

Muista, että saliharjoituksen ei tarvitse kestää montaa tuntia! Tulet salille, teet vaikka tehokkaan 30min – 45min treenin! Mieli ja keho kiittää.
Syksyllä aloittaminen tai treenaamisen jatkaminen ei tunnu silloin vastenmieliseltä tai raskaalta.

Tämä myös tarkoittaa sitä, että voit nauttia kesästä, jäätelöstä ja grillauksesta hyvällä omatunnolla! 😊

Mia Niska
Liikuntamaailma- Personal Trainer