Blogi - Turhia lupauksia?

06.01.2019

TURHIA LUPAUKSIA?

Päätitkö taas vuoden vaihteessa jotain? Oliko se ehkä päätös lisätä liikuntaa, pudottaa painoa 10 kiloa tai syödä vähähiilihydraattisesti? Olet kenties luvannut sen myös aikaisempina vuosina, jaksanut pitää lupauksesi ensimmäisen kuukauden tai kaksi? Mutta nyt, tänä vuonna olet päättänyt onnistua. Mikä tekisi tästä kerrasta erilaisen kuin aikaisempina vuosina?

Uuden vuoden lupauksen tehneet ruuhkauttavat kuntosaleja tammikuussa. Mukavaahan se on meille yrittäjille, kun vilinää riittää ☺ Haluamme kuitenkin, että kuntokeskukseemme tuleva asiakas on tyytyväinen myös kolmen kuukauden ja vuoden kuluttua. Kovin usein uuden vuoden lupaukset jää lyhytaikaisiksi. Kuntorääkki tai tiukka pikadietti voi jopa tehdä tuhoja elimistössä. Tämä tilanne ei palvele asiakasta eikä yrittäjää.

Tänä vuonna ennen toimintaa mieti tarkkaan millaisia muutoksia elämässäsi lupauksesi tuo. Jos päätöksesi on esim. painonpudotus, oletko valmis tekemään päätöksen uudelleen joka päivä koko vuoden ajan? Oletko valmis tekemään tarvittavia muutoksia ruokavalioosi, askel kerrallaan? Oletko valmis tekemään kävelylenkin ja saliharjoituksen helmikuussakin, entä toukokuussa, entäpä lokakuun pimeinä iltoina?

Jos vastaat KYLLÄ-> Tervetuloa Liiikuntamaailmaan.
Jos vastaat EI-> Älä stressaa kehoasi laihdutus- tai kuntokuurilla, vaan jatka samaan malliin.

Kuntokeskukset tarjoavat treenimahdollisuuden lisäksi myös tukea lupaussuunnitteluun ja Personal trainereilta saat apua myös hetkillä, jolloin motivaatio on hukassa. Muista kuitenkin, että kuntosalikortti tai palkattu Personal Trainer eivät tee työtä puolestasi.

Tammikuu on samaan aikaan iloinen ja hankala kuukausi kuntosaleilla. Uusia innokkaita kokeilijoita on saleilla monesti paljon ja ohjaajilta pitäisi löytyä aikaa ja tukea treenin aloittamiselle.

Laskettelukeskuksissa talvi-aika tai satamakahviloissa kesäaika luo yleensä liikevaihdon koko vuodeksi. Kuntosalibisnes ei ole kuitenkaan sidottu vain yhteen vuoden aikaan, vaan toiminta pyörii ympäri vuoden. Kuntosalit ja sinä lupauksinesi olette samassa veneessä, sillä juuri Sinun hyvinvointisi kannalta harjoittelun tulisi olla ympärivuotista ja säännöllistä. UKK-instituutin liikuntasuositukset kehottaa meitä harrastamaan lihaskuntoharjoittelua vähintään kahdesti viikossa koko vuoden ajan.

TÄMÄ ON SE TAMMIKUU!!

Mitäpä siis jos tänä vuonna käytät viikon 168 tunnista, pari kertaa viikossa reilun tunnin säännölliseen lihaskuntoharjoitteluun ja teet muutamia maltillisia muutoksia arjessasi. Ja muista: tee vain muutoksia, joita voit luvata joka viikko uudelleen.

Lupaa, suunnittele, sitoudu omaan hyvinvointiisi ja toimi suunnitelman mukaisesti! Me puolestamme lupaamme, että tällä tavalla saavutat paljon enemmän, kuin kahden kuukauden treeneillä.

Nähdään salilla!!


Siina Ja Jukka